Bólya és az ő túrós lepénye (Bólyai túrós lepény)

A napokban megismerkedtem egy fantasztikus recepttel, amit a Facebook-on az egyik csoportban osztott meg egy csoporttársam. Úgy jellemezte, hogy annyira egyszerű, hogy már-már önmagát süti meg a sütemény. És valóban, ez a bolyai túrós lepény.


"Bólya Nagyszeben közelében fekvő Szeben megyei falu, mely közigazgatásilag Nagyselykhez tartozik." forrás: http://www.erdelyiutazas.hu/magyar/telepules/bolya-1558

 

De ez engem marhára nem érdekel, csak gondoltam ismeretterjesztés céljából utána nézek, mert annyira elvarázsolt engem ez a sütemény az egyszerűségével, hogy 24 óra alatt két tepsivel is készítettem belőle. :) Azt hiszem, a mérleget is el fog varázsolni, hiszen nem tartozik a tipikus diétás receptek közé. :D (egy tepsi kb. 4000 kcal)

Ízvilága számomra a békebeli időket idézi, a nagymamám süteményeit - aki voltaképpen Kolozsvárról származik. De ha nem is volna erdélyi a nagymamám, ez a süti akkor is a tipikus 'Nagymama sütije' lenne.
Alig kell hozzá valami, ezek java része általában amúgy is megtalálható a konyhában, elkészítéséhez 10 perc sem kell.
Minden falat egy kis boldogság. :)

Bólyai túrós lepény

Hozzávalók:
A tésztához:
25 dkg liszt
22 dkg porcukor
1 csomag sütőpor
10 dkg sütőmargarin (én Rámát használtam)

A töltelékhez:
50 dkg túró
Mazsola ízlés szerint (10 dkg)

A tetejére:
3 dl tej
3 db egész tojás
3 csomag vanillincukor

Elkészítése:
A lisztet, sütőport, porcukrot összekeverem, a margarinnal elmorzsolom. Végül egy homok szerű anyagot kapok. Ennek a homok-szerű tésztának a felét szétterítem a tepsiben (az enyém 27 cm x 36 cm), a túrót önmagában szétterítem a 'tésztán', rászórom a mazsolát, rászórom a 'tészta' másik felét, majd végül a tejet, a tojásokat és a vanillincukrot összekeverem és ráöntöm erre a rakottasra. Előmelegített sütőben közepes lángon aranybarnára sütöm.
Nekem régi gázsütőm van, ezen 5-ös fokozaton sütöttem 30-40 percig.
Isteni finom, fantasztikusan gyors és számomra ez az abszolút nosztalgia. :)

Jó étvágyat!