A legjobb eszközök a babához - Etetés

Az első 3 héten még volt lehetőségem etetni a babámat, bár elég csekély mennyiséggel, de tudtam. Aztán a 3. héttől kezdve csak tápszert eszik.
Az etetéshez - beleértve a tejet is - ezeket használtuk/használjuk.






Étkezés

1. Védőkrém

- MEDELA PureLan 100 ápoló krém


Az első etetések (is) azért tudnak kellemetlenségeket okozni. Az amúgy is érzékeny 'részeidre' egyszer csak rácsatlakozik egy kis fejőgép és őrült módon követeli magának a tejet. Na, meg az első időkben nem biztos, hogy helyesen mellre tudjuk tenni a babát vagy a picur nem tartja be a nagykönyvek és védőnők által megszabott táplálkozási időt és 20-30 perc helyett 50-60 percig is képes elnyammogni. Vagy jóval többször kér enni, mint hogy az 'etető' ezt bírná és bizony hamar felázik az érintett testrész és igen hamar még érzékenyebb lesz. Na, ezekre a gondokra tökéletesen megfelel ez a készítmény! Tulajdon képen ez tiszta lanolin. Etetés előtt nem szükséges lemosni, nem jelent veszélyt a baba szervezetére. Ráadásul más extrém módon kiszáradt részeidet is hamar helyrehozza. Nekem például a felső ajkam kezdett szülés után kiszáradni vagy érzékeny lenni, vagy a kézfejem bőre repedezett be a sok mosogatástól. Tökéletesen helyrehozta. Egészen kevés kell belőle, ami nagyon gazdaságossá teszi - én a képen látható pici tubusost használtam - ami azért nem baj, mert méretéhez képest elég drága! Én valami 1.500 ft-ért vettem, de így 4 hónappal a szülés után még mindig félig van a tubus, pedig szinte minden nap használok egy egészen kicsit belőle!

2. Védősapka

- MEDELA Contact™ bimbóvédő sapka tartódobozzal

A férjem  egész egyszerűen csak kontaktlencsének hívta, mert olyan doboza van, mint egy bazi nagy kontaktlencsének. :)
Úgy érzem, nekem ez a termék tette lehetővé, hogy helyesen tudjam etetni a babámat és hogy egyáltalán etetni tudjam ... mert elég béna voltam az első időkben. Ez a termék az egész etetési időszakon elkísért, bár sajnos elég keveset volt lehetőségünk használni, hiszen tápszeres etetésnél értelem szerűen már nem volt rá szükségünk.









3. Tápszerek


A kezdetek kezdetétől pótlást kellet adni a picinek a tej mellé. Ez a kezdetek kezdetén a BEBA Pro H.A. Start volt. Nagyon jó kis tápszer, legalább is a babám nagyon szerette, pedig amúgy keserű az íze! De hát nem nekem kellett innom, így ha a bébinek jó, akkor nekem is jó.
Jól oldódik, nem habzik túlságosan, szép kakit eredményez (nem hittem volna, hogy valaha azt mondom egy kakira, hogy 'szép' ... ), egészen ritkán bukott akkor is kis adagot, szépen fejlődött a kisember. Egy nagy probléma van csak ezzel a tápszerrel, mégpedig az, hogy nagyon drága! És az árához képest igen kevés van a dobozban - 600 g! Recept nélkül közel 3.000 Ft, receptre kicsivel több, mint 2.000 Ft, viszont hetente legalább 2 doboz kell. Persze nem fogy el a második doboz, de azért meg kell kezdeni. Természetesen minden pénzt megér a gyermekem egészséges fejlődése, de egy átlagos háztartásban ez havonta igen nagy megterhelés. 


2 hónapos korától, a gyermekorvos javaslatára áttértünk a MILUMIL 1 Optima tápszerre. Ez az elején kicsit lazább székletet eredményezett, de 2-3 napon belül visszaállt a megszokott, egészséges állag. Ez is jól oldódik, ezt is szereti a babám, viszont kicsit jobban habzik, mint a fenti tápszer, így ha összerázzuk és nem figyelünk, szép mintát hagy a falon ahogy kispriccel. Sokkal barátibb az ára, recept nélkül 2.000 Ft, receptre 1.000 Ft körül van, tehát egy ezressel olcsóbb, mint a fenti társa. Ehhez az árhoz társul még egy 900 g-os kiszerelés, tehát abszolút világbajnok az ár-érték arányban. Viszont minden jó ellenére többet bukott ettől a táptól, mint az előzőtől és állandóan fehér lepedékes volt a nyelvecskéje. 



Ennek kiküszöbölésére és a nyelőcső, gyomor fejlődésének segítésére a doki felírta a MILUMIL AR Optima nevű tápot. Ez okozott néhány meglepetést, de szerencsére nem a babával kapcsolatban. A babának annyira ízlett, hogy a párhuzamosan adott MILUMIL 1 Optima tápszert már nem is volt hajlandó megenni. Elnyammogott rajta egy darabig, de inkább csak szétkente, így már több adag volt a partedlin, mint a szájacskájában. 

Ettől 1-2 napra keményebb volt a kaki - székrekedés is -, majd visszaállt a régi 'jól megszokott'. Ritkán, de előfordul még keményebb széklet főleg akkor, ha hirtelen nagyobb mennyiséget eszik egyszerre, viszont ez 1-2 nap után megszűnik. A bukások is megszűntek, köszönhetően a táp összetételének, ugyanis ez a gyomorban sűrű masszává áll össze, így nem engedi azt visszabukni. Résen kell lenni, mert ez a sűrűsödés már sokszor a cumisüvegben is elkezdődik. Ez volt az első meglepetés. A második az volt, hogy nem oldódott annyira jól, mint az előző társai és volt, hogy eltömődött a cumi a daraboktól (természetesen már kikísérleteztük és már profi módon oldjuk fel. Elkényeztettek minket az előző tápok a könnyű feloldódásukkal. :) ). A harmadik és egyben utolsó meglepetés az volt, hogy sokkal jobban habzott, mint az előző tápok. Összességében nagyon jó tápszer, és most is ezt használjuk.


4. Cumisüvegek

Az első cumisüveg, amit vettünk az a BABY BRUIN cumisüvegek voltak. Még akkor vettük, mikor a baba a pocakban volt, így csak reménykedni tudtunk abban, hogy jó lesz Neki. Az első időkben nem volt igazán jó, mert viszonylag nagy lyuk van a cumiján, így nagyon gyorsan folyt a baba szájába a kaja, több levegőt nyelt hozzá és a könnyű tápfolyás miatt kezdett ellustulni szoptatás közben. Hozzászokott, hogy meló nélkül is jön a kaja. Viszont a MILUMIL AR Optima tápszer fogyasztásánál, ami már a cumisüvegben elkezd 'kötni', pont jól jön a nagyobb lyuk, így könnyebben átfolyik rajta a már-már pudingszerű táp.



A sok levegőnyelés miatt sokat nézegettem az AVENT-es szelepes cumisüvegeket, de drágának tartottam. Aztán a lányom egyik nagyapja hozott nekünk egyet, és azóta teljesen rá vagyunk kattanva. Vettem is belőle még kettőt. A cumi nyakában található szelep segítségével megszűnik a szopi közben keletkező vákuum, így a baba folyamatosan tud enni, nem kell levegőt eresztenie a cumisüvegbe. Ezt ajánlom már egészen pici babáknak is!
Mindkettő cumisüveg cumija nagyon jól formatervezett, de az AVENTES valahogy jobban illeszkedik a baba szájába. Nem hiába, a BABY BRUIN 700 Ft, míg az AVENTES valahol 1.500 Ft
körül van. A cumisüveghez tartozó etetőcumik - külön vásárolva - a BABY BRUIN esetében körübelül 200 Ft - 300 Ft / 2 db, az AVENT esetében 1.200 Ft / 2 db. 
Egy nagy hátránya van számunkra, hogy a sűrűbb táp (MILUMIL AR) nem akar a 2-es méretűn rendesen folyni. A 3-as méretűn és a variábilis cumin meg túl gyorsan jön a kaja, leánykám folyton félrenyelt. :(


Azt tapasztaltam, hogy nagyon is megéri olykor-olykor beruházni egy drágább babakellékre, de érdemes körülnézni a drogériákban kapható saját márkás cumisüvegek között is. Közel 4 hónapos kísérletezés után megvettem a 600 Ft-os DM-es BABYLOVE  széles nyakú cumisüveget és rá kellett jönnöm, hogy tökéletes! Tejes folyású cumin átfolyik a sűrű táp és a lányom imádja. Bár van rajta valami szelelő nyílás, de ez csak néha működik, akkor is inkább vicces, mint hasznos, a hangja miatt. :)


5. Előke (partedli)

Hiperszuper cumisüveg ide vagy oda, a baba szájából olykor (mindig) kicsurog a kaja. A megoldás: az előke. Mi az IKEA-s KLADD gyermek előkét használjuk. 5 db-os csomagban árulják, könnyen tisztítható, vasalható, 805 Ft-ba kerül, viszont, ha IKEA Family kártyája van az embernek, akkor olcsóbban megveheti.













6. Tápszeradagoló


Először pénzkidobásnak gondoltam, mondván úgyis itthon vagyok, nem megyünk sehova, minek nekünk ilyen tápszertartó/adagoló izé. Aztán egyszer, éjszakai etetéskor álmomból felébredve készítettem tápot. Ebben semmi különleges nincs, de abban viszont van, hogy 3-szor kezdtem neki a tápszerkészítésnek, mert félálomban folyton elfelejtettem, hogy mennyi kanállal raktam a vízbe. Ennél a pontnál gondoltam úgy, hogy megéri az a kb. 1.300 Ft egy nyavalyás műanyag dobozért, minthogy a tápszer helytelen adagolása miatt valami baja legyen a leányomnak! Azóta rájöttem, hogy ez az okos kis eszköz kiváló szolgálatot fog tenni akkor is, ha megyünk valahova és etetésre nem érünk haza. Ez is AVENT-es termék, nagyon jól záródik, eddig nem sikerült eltörnöm, pedig próbálkoztam rendesen. :) 4 hónapja használjuk minden nap és olyan, mintha még mindig új lenne. Megérte kiadni érte a pénzt!


Sosem voltam egy nagy márka hű ember, viszont most, hogy nem az én egészségemről van szó, mindent megteszek azért, hogy a legjobb minőségű dolgokat kapja a gyermekem. Persze nem kell mindenből a legeslegdrágábbat megvenni, mert nem mindig az a legjobb (lásd a Baby Bruin kontra Avent etetőcumi és a Milumil AR Optima extrasűrű tápszer). Érdemes mérlegelni az olcsóbb és drágább termékek között. Persze mindenkinek egyéni az ízlése, mindenkinek más felel meg ezért azt javaslom, hogy használjuk ki a modern technika nyújtotta lehetőségeket és alaposan nézzünk utána az interneten egy-egy terméknek!